Es preveu la instal·lació d’un nou sistema d’enllumenat públic i ornamental
L’Ajuntament de Manacor impulsa l’obertura i adequació d’un nou tram de l’avinguda dels Pins de sa Torre amb una inversió de 186.139 €. L’empresa adjudicatària encarregada de l’execució és COEXA
La superfície total de la intervenció és de 588 m², a més de les connexions necessàries amb les xarxes de serveis existents. Finalment, el projecte inclou la urbanització completa de l’espai resultant
AGENCIA MANACORNOTICIAS 17/06/2026 - 12:07:13
El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha destacat que «aquesta actuació és una oportunitat per recuperar espai públic, transformar un indret que havia quedat degradat i convertir-lo

L’Ajuntament de Manacor impulsa l’obertura i adequació d’un nou tram de l’avinguda dels Pins de sa Torre amb una inversió de 186.139 euros. L’Ajuntament de Manacor ha començat un projecte d’obertura i adequació d’un tram de l’avinguda dels Pins de sa Torre, una actuació prevista en el Pla General (AA-02) que permetrà completar aquest vial i millorar-ne l’accessibilitat, la funcionalitat i la integració urbana. El termini previst d’execució és de cinc mesos i la inversió total destinada a aquesta actuació ascendeix a 186.139,44 euros. L’empresa adjudicatària encarregada de l’execució és COEXA.

Les obres ja han començat i aquest dimecres el batle de Manacor, Miquel Oliver; la delegada d’Urbanisme, Núria Hinojosa; tècnics municipals del departament d'urbanisme i representants de l’empresa adjudicatària han presentat els detalls del projecte.

Les obres també inclouen la renovació i millora de les infraestructures de serveis, amb actuacions a les xarxes de drenatge, clavegueram, aigua potable, reg i distribució elèctrica

La delegada d’Urbanisme, Núria Hinojosa, ha explicat que aquesta actuació dona continuïtat a una planificació urbanística prevista des de fa anys. «Són unes obres que pareixen senzilles, però dignifiquen molt una zona que estava d’alguna manera obscura i que tenia molt per millorar. A més de millorar l’espai públic, permetran donar continuïtat a l’avinguda dels Pins de Sa Torre i renovar diverses infraestructures bàsiques», ha assenyalat.

El projecte preveu la demolició de l’edifici existent al carrer Sant Antoni, 17 i l’ampliació del vial de l’avinguda dels Pins de sa Torre en aquest tram. Aquesta intervenció es planteja de manera singular respecte a la resta de l’avinguda, ja que més al nord del carrer Sant Antoni es produeix un canvi important de secció que no es preveu modificar per preservar un edifici catalogat existent a la zona.

L’edifici del carrer Sant Antoni, 17 es trobava en situació de fora d’ordenació i va ser adquirit per l’Ajuntament de Manacor durant l’anterior mandat per fer possible l’execució d’aquesta actuació urbanística. Les obres que ara s’han iniciat responen a la necessitat de culminar la intervenció prevista al Pla General i completar l’obertura d’aquest tram de l’avinguda dels Pins de sa Torre.

Per aquest motiu, el projecte resol aquest espai com un tram de transició entre la secció ampla de l’avinguda i el pas més estret situat al nord. La proposta contempla elevar el paviment al nivell de la vorera per facilitar l’accessibilitat, incorporar una franja d’aparcaments amb arbrat i habilitar una petita zona enjardinada amb bancs que marcarà el final del tram principal de l’avinguda.

Les obres també inclouen la renovació i millora de les infraestructures de serveis, amb actuacions a les xarxes de drenatge, clavegueram, aigua potable, reg i distribució elèctrica, amb l’objectiu de garantir un funcionament més eficient i adaptat a les necessitats actuals. Així mateix, es preveu la instal·lació d’un nou sistema d’enllumenat públic i ornamental, així com la dotació dels serveis necessaris per als nous espais verds previstos, contribuint a la millora funcional i paisatgística de l’entorn urbà.

El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha destacat que «aquesta actuació és una oportunitat per recuperar espai públic, transformar un indret que havia quedat degradat i convertir-lo en una zona més amable, accessible i pensada per a les persones, especialment tenint en compte la proximitat de l’escola i dels espais públics de l’entorn», ha afirmat.

La superfície total de la intervenció és de 588 m², a més de les connexions necessàries amb les xarxes de serveis existents. Finalment, el projecte inclou la urbanització completa de l’espai resultant, amb nous elements de mobiliari urbà, zones verdes i una ordenació més eficient de la mobilitat, contribuint així a la millora de la qualitat de vida dels veïnats i de la imatge urbana del municipi.

¿Te ha parecido interesante la noticia?

 Sí  No
Reciente
Visto
Comentado


6
1
Juanjo
Todo es postureo de mes y PSOE y encima arreglan calles que no están en mal estado ni tienen problemas, el ejemplo más claro es la calle Lope de Vega,la salida del Mercadona de la estación, apenas 2 baches y la han abierto en canal a saber por qué,un pastón de dinero que se podrían haber gastado en calles que si de verdad lo necesitaban, peor gestión imposible.
maria
esperpentic, vergonyos, sen riven de tot es poble...
Domenec
Son ridículos posando con el cartelito. Mientras la gente decente trabaja ellos intentando tomarnos el pelo, y seguro que algún tontaina pica i les vota. Que asco!!
Manuel Rosas Serra
Positivo, por mas que estamos en "clave electoral "
Carme
I no estàn empegueits aquests politics de cada setmana sortir a fer-se una foto presentant o inaugurant una xorrada? Se pensen que som beneits o que? Han arribat en es punt de publicar fotos presentant una porta o una senyal de trafic. Quina vergonya!!!
Mar
A un año de las elecciones y ahora se ponen a abrir las calles, menudos caraduras, 7 años sin hacer nada. Podéis abrir Manacor en canal que la gente ya os tiene calados a los de Més y PSOE.